Swedish: Slot review

Pacific Gold Slot Review

Spelutvecklaren ELK Studios lanserade år 2022 en ny spelautomat på marknaden. Nämligen Pacific Gold. Det här är ytterligare ett spel i ELK Studios spelserie Gold. I hela serien får vi följa med äventyraren Kane runt om i världen. Han har bland annat varit i bergen i Nepal samt Afrika i tidigare spel. Nu är det dags för Kane att åka tillbaka i tiden med sitt stridsflygplan och utforska Stilla havet. Här kraschar han på en ö mitt ute i ingenstans. Det här är ett spel som tar dig med på ett äventyr med inspiration från andra världskriget.

Utöver det roliga med att följa Kanes äventyr har ELK Studios även utrustat Pacific Gold med en rad olika bonusfunktioner. Det här gör det extra spännande för dig som spelare att spela Pacific Gold. Du kan bland annat få ta del av deras funktioner Avalanche och bonusläget. I den här recensionen kommer vi gå igenom allt du behöver veta om bonusfunktionerna som finns. Dessutom kommer vi ta upp annan viktig information som är bra för dig som spelare att ha koll på innan du väljer att spela Pacific Gold. Bland annat vilka symboler som finns och hur mycket de är värda.

• Slotens namn: Pacific Gold
  • Spelutvecklare: ELK Studios
  • Lanserades: År 2022
  • RTP: 95 %
  • Max vinst: 10 000 x din totala insats

Pacific Gold tekniska funktioner

Hos Pacific Gold finns det sex hjul med fyra rader som vid vissa särskilda funktioner kan utvidgas till max sex hjul och åtta rader. Variationen av storleken på rutnätet gör att även vinstvägarna varierar från 4 096 vägar till hela 262 144 olika vinstvägar. För att skapa en vinnande kombination behöver du matcha samma symbol tre, fyra, fem eller sex gånger på rutnätet. Slotsspelet har dessutom en rad olika funktioner som under spelets gång kan bli tillgängliga för dig som spelare. Kaskadrullar, gratissnurr, kolossala symboler samt expanderande wilds är bara några av de funktionerna som finns i spelet.

När du bestämmer du för att spela att spela Pacific Gold finns det en max samt minimigräns på hur mycket du kan spela för. Minsta insatsen som du kan göra är på 2 kronor medan den högsta tillåtna insatsen är på 1 000 kronor. Den största vinsten du kan vinna är på hela 10 000 x din insats. Skulle du exempelvis satsa 2 kronor har du möjligheten att vinna hela 20 000 kronor. Det här är en av de högre vinstmöjligheterna som ELK Studios Gold-serie erbjudit sina spelare. Pacific Gold har även en Return to Player på 95,0 % samt en hög volatilitet.

• Symboler och multiplikator av insatsen
  • J, Q, K, A- 0.1, 0.15, 0.2, 0.3 x
  • Blue Swirl, Green Swirl- 0.15, 0.25, 0.4, 0.8 x
  • Purple Swirl, Red Swirl- 0.2, 0.3, 0.5,1 x
  • Blue Mask- 0.5, 1, 1.5, 2 x
  • Red Mask- 1, 2, 2.5,3 x
  • Adventurer Kane- 1.5, 3, 4,5 x

Pacific Gold bonusfunktinoner

Avalanche

En bonusfunktion som finns hos Pacific Gold är Avalanche. Funktionen blir aktiverad när du snurrat på hjulen och skapat en vinnande kombination. När funktionen är aktiverad försvinner alla symboler som ingick i den vinnande kombinationen. För att fylla de rutorna som nu blivit tomma faller det ner nya symboler. Utöver det här får du även en extra rad på varje hjul när funktionen är aktiverad. Det ökade radantalet ger dig nu möjligheten att spela på hela åtta rader. Den här funktionen fortsätter dessutom att vara aktiv så länge du skapar nya kombinationer som resulterar i att du får en vinst.

Bonusläge

Om du får tre eller fler bonusscatter-symboler samtidigt aktiverar du bonusläget i sloten. Bonusläget innebär att du får free spins som du kan använda när du fortsätter att spela. Beroende på om du fick 3,4,5 eller 6 bonusscatter-symboler i början får du antingen 10, 15, 20 eller 25 free spins. I det här läget har du dessutom tillgång till säkerhetsnivå-funktionen. Det här innebär att funktionen håller rutnätet utvidgat på den nivån som du nådde upp till via dina vinster i Avalanche-funktionen. Utöver det här så fungerar bonusläget på samma sätt som grundspelet gör med symboler och matchningar.

Pacific Gold tema och design

Slotsspelet Pacific Gold har ett tydligt tema från andra världskriget. Här får vi, precis som i de andra slotsen i Gold-serien från ELK Studios, följa med äventyraren Kane. Den här gången åker Kane tillbaka i tiden och kraschar på en ö i Stilla havet. Därför kan vi i bakgrunden av spelet se ett flygplan som varit med om en olycka och har där kraschat in i ett berg. Bland symbolerna kan vi hitta tre olika färgglada totemmasker vilket tyder på att det bor polynesier på den ö som Kane hamnat på. Även Kane själv hittar vi som symbol i spelet.

ELK Studios har lyckats skapa en kuslig samt spännande känsla i spelet med hjälp av både ett bra ljudspår och spöklika bilder. Sloten är överlag väldigt välgjort och har en bra grafik som gör det enkelt att spela. Ljudspåret som finns i spelet gör att det känns mer levande och bidrar till att höja den kusliga spänningen på ett bra sätt. Något vi uppskattade extra mycket med ljudet i spelet var luftanfallssirenens “Big win” -ljud. Precis som i tidigare spel kan rutnätet expandera med hela fyra extra rader vid Avalanche Wins vilket är vanligt hos spel från ELK Studios.

Slutsats och betyg

Återigen får vi följa med Kane på ytterligare ett äventyr fullt av roliga funktioner. Spelet har ett tydligt tema av andra världskriget med som har stämningsfull musik och ljudfiler som bidrar till en trevlig helhetsupplevelse för spelaren. Tillsammans ger musiken och bilderna dig som spelaren en kuslig och spännande känsla när du spelar Pacific Gold. ELK Studios har verkligen lyckats med att fånga spelarna med en bra grafik som även gör det enkelt att spela spelet. Det tydliga temat gör spelet perfekt för dig som gillar äventyr, är intresserad av andra världskriget eller helt enkelt vill spela ett väldesignat spel.

Det som gör Pacific Gold extra roligt att spela är alla de funktionerna som finns i spelet. Du har chansen att vinna free spins, få ta del av bonusfunktioner som ger dig större chans till vinst och mycket mer. Även de väl uttänkta symbolerna gör att spelet känns genomtänkt och välplanerat. Pacific Gold är ett spel som absolut får godkänt av oss och ännu en gång har ELK Studios visat varför de är en så pass populär spelutvecklare i branschen. Gillar du äventyr och ett slotspel som erbjuder dig flera olika funktioner så bör du absolut testa spela Pacific Gold.